7. klassi õpilased said võimaluse KIK-projekti raames sõita Lahemaa Rahvusparki ning osaleda Lahemaa Looduskooli õppeprogrammis "Läänemeri ja selle kooslused." Sõitsime Põhja-Eestisse 6. klassiga koos. Nemad suundusid Sagadi Looduskooli metsateemalisele õppepäevale. Õpetaja Kadri rääkis meile bussiaknast paistvate teeäärsete paikade kohta. Loksale jõudes võtsime peale oma giidi ning tema juhendamisel sõitsime Pärispea poolsaare lääne külge pidi tipu poole. Lähedal olev Juminda poolsaar oli täiesti mattunud hallidesse toonidesse, sest hommik oli väga pilviselt sompus ja vihmane. Raske oli kohati uskuda, et selline külm näpistav tuul on osaks 21. aprillist.
Õpilased jagati kahte gruppi. Tüdrukute grupp läks metsa rannakooslusi uurima, poisid randa taimede ja karpide avastusretkele. Telefonidest oli kasu lisainfo otsimiseks. Siis oli aeg lõkkematerjali koguda ja lõke korralikult põlema saada. Pärast lõunasööki vahetasid grupid oma ülesanded. Metsas õnnestus meil teada saada rannarahva traditsioonidest, kuulata linnulaulu, uurida samblikke, samblaid, taimi ja kive. Ka rähnide eluviisist saime parema ettekujutuse, sest nägime puud kus rähn oli väga palju jälgi endast maha jätnud. Lõpus said mõlemad grupid kokku ning tegime õppeprogrammist kinnistava kokkuvõtte. Edasi jätkus meie ringkäik bussiga mööda poolsaart. Järgmise peatuse tegime Jaani-Tooma suurkivi juures. Üritasime kätest kinni hoides kivi ümbermõõtu mõõta, aga meie inimkett jäi kivi mõõtmetele lootusetult alla. Samuti tegime peatuse Nõmmeveskis kus kõndisime Valgejõe kanjoni ääres, nägime sealset juga ja 1920. ndatel ehitatud hüdroelektrijaama sammaldunud ja roostes ehitisi. Õpilased kasutasid võimalust allikavee proovimiseks. Viru raba läbisime jalgsi mööda laudteed kus vaatetornist avanes võrratu vaade sealsele rabamaastikule. Ilm oli selleks ajaks juba täiesti päikseline. 
Loodetavasti aitavad nähtud asjad ja kuuldud jutud paremini mõista ja meelde jätta tunnis õpitut või edaspidigi õpitavat. Nagu ka giidid rõhutasid, täpsete faktide mäletamisest veelgi olulisem on, et tekiksid seosed ja loogiline järeldamisvõime. Selleks andis meie õues veedetud koolipäev igati hea võimaluse, lisaks veel hea toonus õues liikumisest, päiksest saadud D-vitamiin ja rõõm suhtlemisest.  
õp Evelyn